piątek, 9 kwietnia 2021

Bożenary

Cześć,
fajnie, że mogę Was zająć na chwilę. Postaram się wyjaśnić, co oznacza tytuł tego posta. Powiedzmy, że pojawiła się nowa waluta, która nazywa się bożenar i jest najcenniejszą walutą na świecie. Powiedzmy, bo wartość każdej waluty to wartość umowna :-)

Monica z bloga Sunshine Creativity wymyśliła(!) temat naszego kolejnego wyzwania. Podzieliła się ze mną filmem z YT, na którym autorka prezentuje sposób, jak wykonać craftowe monety ARTIST TRADING COINS. Niestety nie mam takiej wyobraźni jak osoby, które wykonują takie monety, a z pewnością brak mi takiego artystycznego zacięcia i umiejętności łaczenia różnych elementów.  Moje monety ATC są więc dość ubogie, takie spaczone przez CAS, co chyba nie do końca jest pożądane w ATC... Nigdy nie interesowałam się tą formą artystycznego wyrazu więc mam spore braki w ogarnięciu tego tematu. Ale podjęłam wyzwanie i powstały bożenary. Na razie tylko 4 sztuki, ale może kiedyś pokuszę się o kolejne :-)
Doprecyzuję wymagania stawiane przez Monicę. Zrobić 3 monety AT, z których każda przedstawia jedną z ulubionych technik wytwarzania papieru. Można wybrać dowolne 3 techniki i dowolny temat. Jedynym wymaganiem jest pokazanie każdej z tych 3 technik na okręgu o średnicy 2,5 cala, który jest wielkości monety AT. 

I wszystko jasne, heh. Nie mogłam długo się za to zabrać, bo AT to dla mnie dziewicze rejony, nigdy wcześniej przeze mnie nie eksplorowane. Ale wyzwanie to wyzwanie i nie ma, że boli. Monica potrafi mnie zmotywować i wytrącić ze strefy komfortu.

Przejdę do konkretów


Pierwsza monety wycięta z kartony stworzonego na potrzeby kart wielkanocnych za pomocą gąbkowania negatywu powstałego po wycięciu przebiśniegu. Dodałam napis HELLO i na tym skończył się mój pomysł na tego bożenara


Kolejna moneta ma najwyższy nominał z dostępnych aktualnie bożenarów i należy  do moich ulubionych. Powstała w moich dwóch ulubionych technikach. Tło wykonałam za pomocą techniki akwareli i farby Cosmic Shimmer. Druga wykorzystana tu technika to kolorowanie kredkami. Dodałam elementy złoceń za pomocą długopisu do folii transferowych do złoceń i voila:


ten miły zwierzak przyklejony jest do monety za pomocą cienkiej pianki dystansowej. Nie mam pojęcia, czy pianka jest dopuszczalna w tych monetach, u mnie musi być zaakceptowana.


Trzecia moneta powstała z kwiatów wyciętych wykrojnikiem z papieru smużonego niebieską Inka Gold. Napis MERCI pociągnęłam złotem z folii transferowej. Elementy złocenia dodałam też do kwiatów. Tło pomalowałam kilkoma kolorami farb akwarelowych z dużą ilością wody i ozdobiłam delikatnym nakrapianiem. Dodałam jeszcze tłoczenie za pomocą wykrojnika wykonującego dziurkowanie wzoru.
    I teraz sobie uświadomiłam, że mieszam techniki na jednej monecie i nie mam pojęcia, czy Monica dopuszcza taką sytuację...?? Trudno, już za późno!




Ostatnia moneta jest chyba najbliższa w założeniach ATC. Tło wykonałam za pomocą farby akrylowej na Gelly Plate, dodałam odręczny rysunek za pomocą złotej folii transferowej i tego cudownego długopisu do folii oraz nakleiłam ozdobny element, tutaj haber wycięty z jakiejś reklamówki.


Kilka odręcznych napisów obramowałam czarnym długopisem i na koniec wykonałam czarne "przeszycia" na brzegu monety.


Mam nadzieję, że Monica zaliczy mi to wyzwanie. Zupełnie nie pomyślałam o tym, że każda moneta ma przedstawiać inną ulubioną ttechnikę. Zdecydowanie wolę mieszać techniki niż trzymać się tylko jednej. Jeśli Monica nie zaliczy mi tego wyzwania, będę miała poprawkę, hehehe :-)

Zapraszam na stronę Moniki, mam nadzieję, że jesteście ciekawi, co wymyśliła Monica w temacie tego wyzwania. Każdy komentarz będzie przyjęty z wdzięcznością, zarówno przez Monikę jak i przeze mnie.

Bardzo dziękuję za odwiedziny. Jestem wdzięczna za każdy komentarz. Zapraszam ponownie do odwiedzenia mojej strony,

Życzę miłego dnia.

9 komentarzy:

Monica C. pisze...

Oh BożenA, your coins are completely magnificent. I love all of them and you definitely may never say again that you cannot do this art form. I could never choose any one of these over another as each one is a beauty for itself. I love how you have combined your favorite techniques as you have many and I would image that choosing only three was not easy. I am so glad that I challenged you to this as the result is wonderful. I truly hope to see more coins on your blog in the future!!
Hugs Monica

Mac Mable pisze...

I totally agree with Monica BozenA these ATC coins are magnificent and I love them all x. All so different and creative and I am loving the amazing mixing of the medias x.

Lori m pisze...

Beautiful coin designs, love all the different options you created, fantastic ideas, hugs, Lori m

Nstiz pisze...

You definitely have the talent and imagination after I saw these, BozenA! Wow, they are fabulous. I love the added gold on all of them as well as your mixed media techniques. Beautifully done! And I do think that bunny is just delightful!

Christine Alexander pisze...

Your ATC are wonderful, the little splash of sparkle is perfect and they all have the BozenA touch ♥

Trina P. pisze...

I have not seen or heard of ATC coins before, but they look so fun and cool! Love the sparkle and textures.

Bonnie pisze...

I think you've done a marvelous job with this little coins! Terrific techniques that make a big design on a tiny canvas!

Claire pisze...

These are amazing little works of art, each one unique and special. Thank you for stopping by my blog and your kind comments. I do have a follow button, its all the way at the bottom of my blog... it's the layout that I use puts it there, not my ideal position.

I've followed you and look forward to getting to know you through a love of craft :) x

Kuni pisze...

Hi, thank you for vistit may blog.
My follower button is on my blog.
Hugs
Kuni