wtorek, 16 lipca 2024

Technika dwuszablonowania

Cześć.
Dwuszablonowanie... Co to ma być dwuszablonowanie??? To wyraz, który przed chwilą powstał w mojej głowie na określenie tej techniki. Z pewnością na anglojęzycznych stronach mają na to inną nazwę, ale to może być idiom, który właśnie stworzyłam na mój użytek.

Fajna technika, którą jakiś czas temu widziałam na Size The Birthday. Polega ona na tym, żeby użyć dwóch różnych szablonów. Pierwszy tworzy większy wzór na karcie. Nastepnie nie zdejmując pierwszego szablonu nakłada się kolejny szablon, najczęściej z mniejszymi motywami i nakłada się kolejną warstwę tuszu.


Sięgnęłam po dwa odcienie fioletowego tuszu. Jaśniejszy kolor został nałożony w pierwszej kolejności, tworząc zarys kwiatu.



Następnie nałożyłam ciemniejszy odcień fioletowego tuszu przez drugi szablon. Udało mi się tak dopasować ten szablon, aby w centrum kwiatu stworzyć fajny rysunek. To wygląda jak zwinięte, jeszcze nie do końca rozwinięte płatki.


Odcięłam pasek z kwiatowego panelu, tak, żeby stworzyć miejsce na wnękę wypełnioną taśmą washi. Panel karty został podniesiony powyżej taśmy washi na piance dystansowej.   
Ostatnim krokiem było wytłoczenie sentymentu urodzinowego za pomocą fioletowego EP.




Ta karta została zrobiona dla drogiej mi osoby. Mam nadzieję, że karta dotarła na czas do dzisiejszej solenizantki, zanosząc jej moje najlepsze życzenia.

A ja dziękuję za odwiedziny i za każdy pozostwiony komentarz.
Życzę miłego dnia.

poniedziałek, 8 lipca 2024

Magnolie i szablony

Witam,
mam do zaprezentowania kartę urodzinową. Ostatnio lubię pracę z szablonami, więc i tym razem z jednego z nich skorzystałam. 


Wykorzystałam 2 szablony, jeden z gałązką magnolii, a drugi z delikatnym, powtarzalnym wzorem.


Obraz magnolii nałożyłam za pomocą szablonu i tuszy. Na szablonie zawsze pozostaje trochę tuszu i postanowiłam wykorzystać to do stworzenia "ducha" z tych resztek tuszu, przenosząc go na panel karty za pomocą dyżurnej ściereczki.
Dodałam pastę do embossingu nakładając ją za pomocą drugiego szablonu. Kiedy pasta była jeszcze wilgotna za pomocą wachlarzowatego bardzo miękkiego pędzla dodałam odrobinę pigmentu opalizującego na różowo. Na zdjęciach nie jest to zbyt dobrze widoczne, ale daję słowo, że tam jest :-)


Sentyment wycięłam z białego kartonu i nałożyłam na niego wosk z kolorze miedzi. Myślę, że fajnie współgra z obrazem magnolii. Przed przyklejeniem panelu, wykleiłam złotą ramkę na bazie karty.


Wdzięczności za odwiedziny i komentarze.

Życzę miłego dnia.

wtorek, 2 lipca 2024

Róże i maki

Witam.
Pozwólcie, że przedstawię kolejną kartę przygotowaną dla pewnej cudownej damy.     
W związku z odległością, która nas dzieli, karta i post zostały przygotowane znacznie wcześniej. A to oznacza, że na tamtą chwilę miałam pewne problemy z odnalezieniem się w moim nowym pokoju rzemieślniczym. A właściwie nie potrafiłam odnaleźć moich narzędzi, papierów i tego wszystkiego, co jest potrzebne, by stworzyć kartę. Pracowałam więc z materiałami, które zdołałam odnaleźć. 


W panelu karty wycięłam okienko, w którym zamierzałam umieścić akwarelowe maki. Następnie panel z okienkiem wytłoczyłam w EF.


Z białego kartonu wycięłam przeszywaną ramę, która miała zamknąć okienko wycięte w panelu karty. Ramę przykleiłam za pomocą pianki dystansowej


W oknie panelu umieściłam fragment papieru z namalowanymi akwarelą makami.


Baner z sentymentem został złożony z dwóch elementów. Górny banerek z wyciętymi literami został przygotowany ze złotego lustrzanego papieru.  Od spodu przykleiłam złoty brokatowy papier, który widać w miejscu wyciętych liter sentymentu. 




Mam nadzieję, że karta dotarła do solenizantki na czas. 

Wdzięczności za odwiedziy i komentarze.
Życzę miłego dnia.

czwartek, 27 czerwca 2024

Wielowymiarowa karta urodzinowa

Witam moi drodzy.
Dzisiaj chciałabym zaprezentować kartę urodzinową przygotowaną dla drogiej mi osoby. Do jej zrobienia wykorzystałam elementy, które miałam dostępne w mojej szufladzie z zapasami. Remont pokoju rzemieślniczego teoretycznie został zakończony, ale wciąż trwają prace porządkowo- segregacyjno- rozpakowujące. Tak więc mój dostep do blatu roboczego wciąż był ograniczony w trakcie kiedy kartę tworzyłam. A działo się to jakiś czas temu, bo odległość adresatki i pośpiech pocztowców zmusza mnie do wysyłki karty z niemalże miesięcznym wyprzedzeniem.

Pora na prezentację karty


Tło w oknie panelu karty wykonałam z pasty brokatowej nałożonej na papier przez szablon. Lubię kolory pasty, której brokatowe drobinki zmieniają kolory w zależności od kąta padania promieni słonecznych. Dzięki temu, że pasta nałożona została przez szablon, tło ma dodatkowy wymiar, co widać na zdjęciu powyżej.


Kolory są raczej pastelowe, przechodzą od złocisto-żóltej barwy do niebieskawo-zielonej. 


Kwiaty tulipanów zostały wycięte z papieru barwionego plamami różowej farby akwarelowej.


Kwiaty ułożyłam w taki sposób, aby wygladały jakby bukiet wychodził z okna panelu karty. 


Główki kwiatów podkleiłam na piance dystansowej, aby bukiet miał więcej wymiaru. Również panel karty z oknem i bukietem kwiatów zosta przyklejony za pomocą pianki dystansowej.
Kartę wykończyłam wytłaczając sentyment srebrnym proszkiem do embossingu.




Mam nadzieję, że karta dotarła do solenizantki na czas.
Wdzięczności za odwiedziny i komentarze.

Życzę miłego dnia.

poniedziałek, 24 czerwca 2024

Dla eleganckiej starszej pani

Cześć.
Mam kolejną kartę do zaprezentowania. Tym razem solenizantka jest emerytowaną koleżanką z pracy. Mam nadzieję, że karta jej się spodoba.


Zaczęłam od nałożenia tuszu przez szablon na panel karty. Użyłam dwóch  odcieni różu.


Następnie nałożyłam pastę do embossingu przez kolejny szablon. Nie mam pojęcia, co oznacza ten napis, ale prezentuje się przednio. Nie wiem nawet, w jakim jest języku, ale przyjęłam za pewnik, że to jakiś miły sentyment w języku francuskim...


Wycięłam z białego brystolu krzew i kwiaty, pomalowałam je akwarelami, następnie wymodelowałam dłutem kulkowym, aby nadać wymiaru kwiatom. Waza jest wycięta ze złocistego szczotkowanego kartonu  i również wymodelowana dłutem kulkowym.


 Złożyłam w całość ten kwietnik i przykleiłam do bazy karty za pomocą pianki dystansowej.


Poniżej wazy z kwiatami przykleiłam sentyment wytłoczony złotym EP na czerwonym banerku.  Panel karty przykleiłam do bazy karty i to właściwie byłoby wszystko.


Karta jest bardzo delikatna, taka idealna dla subtelnej kobiety...

Wdzięczności dla wszystkich odwiedzających i komentujących.

Życzę miłego dnia.

niedziela, 23 czerwca 2024

Dzień Ojca

Cześć.
Dzisiaj w Polsce obchodzimy Dzień Ojca. A skoro tak, jest oczywitym, że zrobiłam kartkę z tej okazji dla mojego Taty. Nie wydaje mi się, aby szczególnie przywiązywał do tego wagę, ale życzenia bez kartki mi się nie zgadzają. 

Postanowiłam, że tło będzie bardziej CAS i żadnych babskich elementów w różowym kolorze. 



Do udekorowania tła wykorzystałam dwa kompatybilne ze sobą szablony.  Przez jeden szablon nałożyłam tusz w odcieniu brudnego fioletu i w kolorze bzu. Następnie używając drugiego szablonu dodałam pastę do embossingu.


Z białego kartonu wycięłam wazon i podjęłam próbę  dodania do niego cieni. Niestety efekt nie był zadowalający, wiec kiedy karta była już gotowa dodałam dokładnie te same kolory do wazonu, których użyłam do wykonania tła. Okazało się, że to był dobry pomysł. Na zdjęciu poniżej widzicie pierwotną wersję, gdzie wazon był biały i naprawdę paskudny.


Z białego kartonu wycięłam też kilka róż, które kolorowałam markerami alkoholowymi. Kwiaty ułożyłam w bukiet i umieściłam w wazonie. Podkleiłam wazon i niektóre kwiaty pianką dystansową i przykleiłam do karty. Aby wykończyć kartę, pod wazonem umieściłam banerek z sentymentem wytłoczonym złotym EP. Banerek z sentymentem ma takie same kolory jak paski w tle.



Od 22 czerwca trwa wyzwanie na blogu Craftlandia. Tematem jest słońce, morze i muszelki lub jeśli ktoś woli, brak ograniczenia tematycznego Anything Goes. Ja zachęcam do wzięcia udziału w tym wyzwaniu. Dziewczyny z Craftlandii są niesamowite i naprawdę cudowne, a ich prace bardzo inspirujące. Ja się rozmarzyłam patrząc na ich projekty. Oczywiście zgłaszam tę kartę do wyzwania

Craftlandia Challenge 19 "SUN AND SEASHELLS OR ANYTHING GOES



Wdzięczności za wsparcie. Fajnie jest Was gościć na moim blogu, a śladem po odwiedzinach może być pozostawiony komentarz. Wielkie dzięki!

Życzę miłego dnia.





środa, 19 czerwca 2024

Karta urodzinowa dla miłośnika ogrodów

Witam.
Dzisiaj chcę przedstawić kartę dla mężczyzny, którego hobby jest pielęgnacja ogrodu. Pomyślałam, że kwitnący krzew posadzony w starym kamiennym kwietniku będzie idealną scenką na kartę urodzinową dla niego.

Wykonując tę kartę wykorzystałam kilka technik, więc można uznać, że to karta mix media :-)



Biały panel papieru mix media przetarłam przez szablon popielatym tuszem. Stworzyłam delikatny rysunek ceglanego muru. To świetne tło dla starego kamiennego kwietnika :-)


Męskim elementem w tej karcie są zarysy zegarów, które zbudowałam nakładając pastę do embossingu przez szablon, w lewym górnym rogu.


Wykrojnikiem wycięłam z craftowego papieru kwietnik. Dodałam cieniowania za pomocą brązowych markerów. Następnie wyprofilowałam kwietnik dużą kulką , aby nadać jej krągłości. Z białego papieru wycięłam kwitnącą kępę i pokolorowałam ją markerami, tworząc kwietne plamy wśród zieleni liści.


Dodałam polski sentyment wytłaczając go złotym EP.


Zanim przykleiłam kwietnik do bazy karty za pomocą pianki dystansowej, dodałam stemplowanie , by stworzyć podstawę dla kwietnika. To stempel do tworzenia tła za pomocą rozbryzgów. Na karcie wyglądają jak rozsypane kamyczki.
Panel karty jest mniejszy od bazy karty, tak więc, po przyklejeniu go do bazy uzyskałam naturalną wąską ramkę.




Wdzięczności za odwiedziny i komentarze. Przepraszam, że ostatnio nie komentuję Waszych postów, ale z pewnością nadrobię wszystkie zaległości, jak tylko sytuacja sie znormalizuje.
Buziaki i uściski