piątek, 16 lipca 2021

Zakładki do książki

Witam,
dzisiaj prezentujemy razem z Moniką z blogu Sunshine Creativity nasze następne wyzwanie. Mój pomysł na wyzwanie to zakładka do książki. Bez ograniczeń co do materiałów i formy. Ma być funkcjonalna i tyle.

Pierwsza zakładka



Nota bene to wyzwanie jest powiązane z inną historią. Moja koleżanka poprosiła mnie o zrobienie dla niej zakładki do książki, ponieważ taki wybrała sobie prezent urodzinowy. Pomyślałam więc, że jedna zakładka to zbyt mało, więc zrobiłam 4 sztuki w jednym serialu. Zobaczycie sami, co mam na myśli mówiąc "serial" :-)



Do zrobienia wszystkich tych zakładek użyłam kwiatów z wykrojników, które kolorowałam częściowo akwarelą i dopracowywałam kredkami. 




Tła wykonałam tuszem gąbkowanym przez szablony. Kształt zakładek, szczególnie ich górną część uzyskałam dzięki wykrojnikowi do tagów.


Każdą kartę wykończyłam kilkoma cieniutkimi brokatowymi paskami.



Ciekawa jestem, w którą stronę poszła Monika i jaką zakładkę ona zrobiła...? Ja za chwilę przekonam się o tym i bardzo zachęcam również Was do zajrzenia na jej stronę. A kiedy już tam będziecie zostawcie jej kilka miłych słów :-) Kto z nas nie lubi dostawać komentarzy...??

Dzięki za odwiedziny i komentowanie.

Życzę miłego dnia.

14 komentarzy:

Monica C. pisze...

Beautiful bookmarks, BożenA! I cannot say which one I like the best as they all have their own beauty, but I do love that rose bud that you did on the last one. The backgrounds are lovely and the thin strip of silver makes such a difference.
Thank you for another wonderful topic and fun challenge.
Hugs Monica

Tanja pisze...

Hello BożenA Your projects with Monica are always lovely. Nice ideas. Enjoy it further. Tanja (Monica's friend)

Claire pisze...

Beautiful bookmarks, my favourite is the iris and how you've coloured it so true to life with the purple and yellow throat... very pretty x

Nstiz pisze...

You do such a wonderful job with your pencils, BozenA and this is such a thoughtful gift for your friend too. Love the idea of book marks! These also look so fun to do! Wonderful projects!

Lori m pisze...

Gorgeous floral bookmarks, each one is so pretty, I couldn't pick one, they are all fantastic, hugs, Lori m

Loll pisze...

Four beautiful bookmarks, BozenA! Your friend will love these! I LOVE the lace stencil in the background ... and the clocks for your last one! The flowers are gorgeous. Beautiful colours and colouring!! Fun project! xx

Trina P. pisze...

All fabulous bookmarks, BozenA! The stencilled backgrounds are perfect to feature your beautifully coloured die-cut flowers.

Bonnie pisze...

Beautiful bookmarks, Bozena! Your friend is going to spend more time admiring the bookmarks than reading the books! All the flowers are so beautifully colored and the softly stenciled background shows them off perfectly! Love the shaped tops too!

Darnell pisze...

What a lovely gift, Bozena! She will treasure these forever and use them with care, thinking of you every time! Each one is as beautiful as the one before! Hugs, Darnell

Christine Alexander pisze...

all are so beautiful BozenA, wonderful soft stenciling and each flower pops off the bookmark ♥

Mac Mable pisze...

What delicate and pretty background stencilling and the most amazing flowers BozenA x. Fabulous colouring and all are very beautiful x.

*Vicki* pisze...

Hello friend! Wow! Your bookmarks are fabulous! What a gorgeous and delicate flowers! Your coloring looks fantastic too! Popping in to say hello and hope you are well! Sending hugs

Nieprujsietak pisze...

Zauroczyły mnie te zakładki są cudowne. Kwiaty wyglądają jak żywe. Pozdrawiam :)

Anke pisze...

WOW so beautiful, I love your flower tags.

Hugs
Anke